Nowy wiadukt w Gdyni. Testy oświetlenia zakończone (FOTO: gdynia.pl)

Nowy wiadukt w Gdyni. Testy oświetlenia zakończone

Realizowany wiadukt w Gdyni na ulicy Puckiej wchodzi w ostatnią fazę prac. W miniony wtorek odbyły się testy oświetlenia, które zakończyły się sukcesem – konstrukcja może być podświetlana w wielu kolorach, co podnosi jej walory estetyczne oraz bezpieczeństwo.

Nowo powstały wiadukt, liczący 185 metrów długości, ma na celu usprawnienie ruchu na północnych trasach Gdyni. Obiekt został zaprojektowany z myślą o wygodzie oraz bezpieczeństwie kierowców, pieszych i rowerzystów, dzięki czemu umożliwi płynny przejazd nad liniami kolejowymi 201 i 228 oraz torami stacji Gdynia Port. Projekt uwzględnia dwupasmową jezdnię, 1,5-metrowy chodnik oraz ścieżkę rowerową, a także zabezpieczenia w postaci barier ochronnych.

Budowa wiaduktu na ulicy Puckiej jest na ostatniej prostej. We wtorek testowane było oświetlenie obiektu. Konstrukcja będzie podświetlona na stałe po zakończeniu wszystkich prac – podkreśla Bartłomiej Austen, wiceprezydent Gdyni.

Nowy wiadukt w Gdyni. Testy oświetlenia zakończone (FOTO: gdynia.pl)
Nowy wiadukt w Gdyni. Testy oświetlenia zakończone (FOTO: gdynia.pl)

Wiadukt w Gdyni. Kolorowe oświetlenie i technologie LED

Za wyjątkowe oświetlenie wiaduktu odpowiada nowoczesny system DMX. Dzięki niemu obiekt może być podświetlany w różnorodnych kolorach, m.in. w narodowych barwach podczas świąt państwowych czy dynamicznymi efektami kolorystycznymi. Zainstalowane oświetlenie LED RGBW, składające się z kilkudziesięciu opraw, umożliwia tworzenie dowolnych kombinacji barw. Każda z opraw może emitować odrębny kolor, co zapewnia efektowne i unikalne podświetlenie.

Czytaj więcej: Wiadukt na ul. Puckiej w Gdyni prawie gotowy

Końcówka prac i szczegóły finansowania

Termin zakończenia budowy wiaduktu przewidziany jest na listopad tego roku. Projekt jest wynikiem współpracy pomiędzy miastem Gdynia a spółką PKP PLK, która od 2019 roku finansuje część inwestycji związaną z obszarem kolejowym. Miasto Gdynia finansuje natomiast infrastrukturę drogową, w tym jezdnie, chodniki i mury oporowe. Wartość całkowita inwestycji po ostatnim aneksie wynosi 80 771 922,20 zł, z czego wkład Gdyni to 55 918 637,69 zł, a spółki PKP PLK – 24 853 284,51 zł. Projekt zyskał w tym roku także dofinansowanie w wysokości 14,7 mln zł na rozwój dróg samorządowych.

Inwestycję realizuje firma Strabag, odpowiadająca za projekt i wykonanie konstrukcji. Po oddaniu do użytku wiadukt ułatwi dojazd do północnych dzielnic, zmniejszając ruch na przejazdach kolejowych, które zostaną zlikwidowane.

Zobacz też: Wszystkich Świętych. Jak dojechać na cmentarze w Gdyni?

aw

Dołącz do naszej społeczności!

Śledź nas na naszych mediach społecznościowych i bądź na bieżąco!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wydawca portalu wbijamszpile.pl nie ponosi odpowiedzialności za treści komentarzy publikowanych przez użytkowników. komentarze odzwierciedlają jedynie opinie ich autorów. Zachęcamy do korzystania z kultury słowa i przestrzegania zasad netykiety.