Po przerwie zimowej wszystkie prace na budowie Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej weszły na optymalny poziom zaangażowania. Na obu odcinkach wykonawcy działają zgodnie z przyjętym harmonogramem robót budowlanych.
W ramach budowy drogi ekspresowej S6 powstaje bardzo ważna z perspektywy mieszkańców Trójmiasta Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej, której realizacja została podzielona na dwa zadania: Chwaszczyno – Żukowo (OMT 1) i Żukowo – Gdańsk Południe (OMT 2).
Po przerwie zimowej wszystkie prace na budowie Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej weszły na optymalny poziom zaangażowania. 70 proc. zaawansowania na odcinku Chwaszczyno – Żukowo
Firma Budimex realizuje pierwsze zadanie w ramach budowy OMT, gdzie odcinek od Chwaszczyna do Żukowa wynosi ponad 16 kilometrów. Wraz z wiosennym okresem wykonawca przyspieszył tempo robót i dzięki temu rzeczowy poziom zaawansowania wynosi już 70 proc. Obecnie prowadzone są prace na wszystkich frontach: w branży drogowej, mostowej, melioracyjnej, sanitarnej, telekomunikacyjnej i teletechnicznej. Kontynuowane są również roboty kubaturowe.
Ponadto widać już konstrukcję stalową wiaty na sprzęt dla Obwodu Utrzymania Drogowego
w Miszewie, gdzie powstanie jeden z dwóch węzłów drogowych. Pogoda pozwala również na prace bitumiczne, a także na intensyfikację działań w obrębie obiektów inżynierskich, takich jak estakada (ES-14) czy obiekty w rejonie jeziora Borowiec.
Wartość umowy na tym zadaniu opiewa na kwotę 715 mln zł. Planowany termin ukończenia robót to kwiecień 2025 r.
Trasa Żukowo – Gdańsk Południe z przesuniętym terminem
Drugie zadanie budowy Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej na odcinku od Żukowa do węzła Gdańsk Południe realizowane jest przez Konsorcjum Mirbud/Kobylarnia. W ramach tej inwestycji powstanie obwodnica Żukowa o długości ok. 7 km. Aktualnie prowadzone są roboty ziemne i prace przy obiektach.
W związku z wydłużającymi się formalnymi procedurami administracyjnymi, niezbędnymi do uzyskania decyzji ZRID (zezwolenie na realizację inwestycji drogowej), termin ukończenia tego odcinka to wrzesień 2025 r. Wykonawca prowadził również roboty w okresie zimowym w obszarach, w których takie zadania można było realizować, głównie w obrębie obiektów inżynierskich.
Cały czas kontynuowane są prace w rejonie węzła Gdańsk Południe, na styku istniejącej Zachodniej Obwodnicy Trójmiasta (S6) i Południowej Obwodnicy Gdańska (S7), gdzie rozbudowywany jest obecny węzeł drogowy. Roboty realizowane są pod ruchem, co znacznie wpływa na stopień skomplikowania inwestycji. Na trasie pojawia się coraz więcej obiektów. Przyspieszyły również prace na odcinku leśnym nad rzeką Radunią, gdzie powstaje estakada.
Obecny poziom zaawansowanie wynosi już 35 proc. Koszt inwestycji to 777 mln zł.
Zobacz też: 13 firm w wyścigu o przebudowę kluczowej estakady w Gdańsku
Połączenie Południowej Obwodnicy Gdańska z Trasą Kaszubską
Nową dwujezdniową drogą ekspresową o długości ok. 32 km, a także ponad 6-kilometrową obwodnicą Żukowa w ciągu drogi krajowej nr 20 pojedziemy w 2025 r. Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej połączy Obwodnicę Południową Gdańska i Trasę Kaszubską tworząc zewnętrzną obwodnicę w stosunku do istniejącej już Zachodniej Obwodnicy Trójmiasta.
Obwodnica Żukowa połączy się z DK7 w miejscowości Przyjaźń i poprzez węzeł Żukowo zostanie doprowadzona do DK20 w miejscowości Glincz.
Czytaj też: Trwają prace przy przebudowie ulicy Ogarnej w Gdańsku [ZDJĘCIA]
GDDKiA o. Gdańsk/mn
Wspieraj wbijamszpile.pl
Wolne media są dzisiaj najważniejsze. WbijamSzpile.pl to miejsce, gdzie dzielimy się nie tylko aktualnościami, ale także przemyśleniami, analizami i komentarzami dotyczącymi najnowszych trendów społecznych, politycznych i kulturalnych w Polsce, na Pomorzu i w Gdańsku. Nikt nas nie cenzuruje. Wspieraj wolne dziennikarstwo.
Brawo, wyrazu uznania i szacunku, szkoda że 30 lat za późno ale lepiej późno niż wcale.Obwodnica Żukowa to potrzeba egzystencjonalna – podstawowa, bez tego ani rusz. Jeszcze raz BRAWO