Molo w Orłowie trafiło do liftingu. To pierwszy etap robót (FOTO: M. Mielewski/zdiz.gdynia.pl)

Molo w Orłowie trafiło do liftingu. To pierwszy etap robót

Trwają prace naprawcze molo w Orłowie. Obejmują one wymianę uszkodzonych elementów, malowanie i drobne naprawy. To pierwszy etap robót, które zostaną zakończone przed sezonem wakacyjnym.

Zgodnie z zapowiedzią rozpoczęły się prace remontowe molo w Orłowie. Roboty są podzielone na etapy. Najpierw wykonane zostaną te najbardziej potrzebne naprawy.

– Pierwsze, najbardziej potrzebne naprawy i prace pielęgnacyjne są już prowadzone i potrwają do czerwca, tak aby przed sezonem wakacyjnym molo było gotowe na odwiedzających. Wymieniane są między innymi uszkodzone deski czy elementy balustrady, malowane są ławki czy drabinki wyjściowe – mówi Michał Felon, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.

Umowę na utrzymanie molo w Orłowie Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni podpisał z wybranym w przetargu wykonawcą. Roboty będą realizowane w sposób ciągły przez 14 miesięcy, ale są podzielone na etapy. W czasie prac dostęp do z molo może być ograniczony, nie będzie ono jednak całkowicie zamykane. Prace wymagające wyłączenia części molo są planowane w godzinach wczesnoporannych, tak aby nie utrudniać korzystania z atrakcji. 

Sprawdź też: Komendant Straży Miejskiej w Gdyni posądzony o agitację polityczną

Molo w Orłowie. Co się zmieni?

Zakres prac obejmuje:

  • usuwanie nieczystości,
  • w okresie zimowym – odśnieżanie,
  • wykonywanie oględzin,
  • konserwacja i zawieszenie takich elementów, jak koła z linkami czy tablica z regulaminem.

Prace naprawcze obejmują:

  • wymianę uszkodzonych desek,
  • malowane ławek,
  • malowanie drabinek wyjściowych,
  • naprawa uszkodzonych miejsc w elementach balustrady molo,
  • wymiana uszkodzonych/zbutwiałych części elementów konstrukcyjnych pokładu molo,
  • malowanie balustrady drewnianej,
  • wymiana uszkodzonych szczebli ławek,
  • uzupełnianie brakujących śrub i naprawa mocowań ławek do pokładu molo.

Drewniane molo znajdujące się w nadmorskiej, południowo-wschodniej dzielnicy Gdyni liczy 180 metrów długości. Gruntowny remont przeszło w 2007 r. Wykonana została wówczas nowa konstrukcja całego mola, a drewniane dotąd pale zostały wzmocnione stalowymi obręczami. Pojawił się także nowy pokład, krawężniki i balustrady. Przebudowa trwała 10 miesięcy.

Czytaj też: Ekstremalne turbulencje podczas lotu Singapore Airlines

Historia molo w Gdyni

Orłowo to jedna z najpiękniejszych dzielnic Gdyni, a tutejsze molo jest jedną z jej głównych atrakcji. Postawione w 1934 roku miało 430 metrów długości i było przystosowane do cumowania statków białej floty. Przez dziesięciolecia zmieniało wygląd i długość. Od 1953 roku molo ma 180 metrów długości. Można z niego podziwiać klif Kępy Redłowskiej, jeden z najstarszych w Polsce rezerwatów przyrody.

Widać też stąd… molo w Sopocie. Na placu przed wejściem na molo stoi ławeczka, na której przysiadł pogrążony w pracy Antoni Suchanek – jeden z najwybitniejszych polskich malarzy – marynistów.

Czytaj też: Opłaty za wstęp na molo w Sopocie. Ile to kosztuje?

mn

Wspieraj wbijamszpile.pl

Wolne media są dzisiaj najważniejsze. WbijamSzpile.pl to miejsce, gdzie dzielimy się nie tylko aktualnościami, ale także przemyśleniami, analizami i komentarzami dotyczącymi najnowszych trendów społecznych, politycznych i kulturalnych w Polsce, na Pomorzu i w Gdańsku. Nikt nas nie cenzuruje. Wspieraj wolne dziennikarstwo.