Remont Długiego Pobrzeża w Gdańsku. Kolejna faz prac (FOTO: DRMG)

Remont Długiego Pobrzeża w Gdańsku. Kolejna faza prac

Podziel się ze znajomymi:

Na kolejnym odcinku, od Żurawia do Bramy Straganiarskiej, rozpoczynają się prace związane z ułożeniem nawierzchni. Od lipca mieszkańcy i turyści korzystać będą z dwóch kompleksowo przebudowanych odcinków Długiego Pobrzeża.

Od kwietnia na fragmencie Długiego Pobrzeża od Bramy Straganiarskiej do Żurawia (odcinek 1B)  prowadzone są prace przygotowawcze do układania nawierzchni. Transport materiałów budowlanych będzie odbywał się Bramą Świętojańską, co spowoduje częściowe wyłączenie jej dla ruchu pieszego. Prace związane z układaniem nawierzchni spowodują zwężenie przejścia wzdłuż nabrzeża. Na fragmencie od Bramy Straganiarskiej do Bramy Świętojańskiej prace potrwają do końca maja. Na odcinku od Bramy Świętojańskiej do Żurawia utrudnienia potrwają do końca czerwca.

Na tym odcinku zachowane zostaną dojścia do lokali usługowych. Dostęp do lokali nieposiadających wejścia od strony zachodniej będzie wygrodzony w postaci korytarza dla pieszych. Ze względu na powyższe prace drogowe zalecany jest ruch ulicami Tokarską i Warzywniczą.

Zmiana do majówki

Do majówki zamknięty zostanie odcinek od Bramy Chlebnickiej do Mostu Zielonego. Zakończenie prac na odcinku 1A przy kładce planowane jest na koniec czerwca. Wówczas kładka obrotowa zostanie również udostępniona pieszym.

Przebudowa konstrukcji Długiego Pobrzeża ma na celu przede wszystkim zapewnienie bezpieczeństwa wszystkim użytkownikom. A dzięki nowej nawierzchni i małej architekturze poprawi się estetyka tego miejsca i przywrócone zostaną jego walory historyczne. 

Dodajmy, że od początku kwietnia obowiązuje letni harmonogram zwodzenia kładki na Ołowiankę.

Przeczytaj też: Greta Thunberg kolejny raz trafiła za kratki

Remont Długiego Pobrzeża w Gdańsku. Co to za inwestycja?

Przebudowa konstrukcji Długiego Pobrzeża ma na celu przede wszystkim zapewnienie bezpieczeństwa wszystkim użytkownikom. Dodatkowo, dzięki niej, poprawi się estetyka tego miejsca i przywrócone zostaną jego walory historyczne. Wykonawcą została firma DORACO Sp. z o.o.

Prace prowadzone są na ok. 500-metrowym odcinku od Mostu Zielonego do Targu Rybnego. Nie zmieni się charakter pobrzeża i tak jak dotychczas, pełnić ono będzie funkcję bulwaru i ciągu spacerowego. Pozostaną także miejsca do cumowania jachtów i niewielkich jednostek pływających. W zakresie modernizacji jest m.in. wykonanie nowej ścianki szczelnej oraz przebudowa kolektora odprowadzającego wody opadowe z ul. Św. Ducha. Samo wykończenie nabrzeża będzie podobne do tego, które jest po drugiej stronie Motławy. Inwestycja przewiduje także montaż pachołów cumowniczych, belek odbojowych i drewnianych okładzin nabrzeży.

Koszt prac wyniesie zgodnie z umową ok. 41 mln złotych. Prace rozbiórkowe ruszyły z początkiem 2023 roku.

Zobacz też: NZOZ Stogi odpowiada na kolejki do laboratorium: nie zostawiamy pacjentów

mn